A kíséretet a Valvoline biztosítja

A kíséretet a Valvoline biztosítja

A búváriskolában, ahol dolgozok, az elsődleges szempont minden esetben a biztonság. Mivel rengeteg sok kezdő oktatásával van dolgunk (a legtöbben azért jönnek hozzánk, hogy először próbálják ki a sorsot), nagyon sok múlik azon, hogy mi mennyire tudjuk megteremteni nekik azt a légkört, amiben biztonságban érzik magukat, és amivel úgy érzik, hogy legközelebb is bátran megpróbálkozhatnak ezzel a sporttal.

Ezért rengeteg dolgot megteszünk, és nagyon sok mindennek mindig a helyén kell lennie: az olyan legkisebb apróságra is odafigyelünk, minthogy a kisérő motorcsónak ne induljon el megfelelő motorolaj nélkül – ha kell, egy egész kurzust késleltetünk egyetlen üveg Valvoline beszerzéséért.

Ezt ráadásul egy megtörtént eset alapján mondom, tehát minden kétséget kizáróan igaz.

valvolineA kezdő búvárokat mindig egy motorcsónakkal kísérjük az első nyúlt vízi kalandjukon: azzal visszük ki őket, és mindig a közelükben maradunk, hogy abban az esetben, ha komplikáció lép fel, a lehető leggyorsabban tudjunk reagálni. Ehhez elengedhetetlen, hogy a vízi jármű a legjobb állapotban legyen, például motorolaj szempontjából is: ha ég a jelzőlámpa, hogy kevés a motorolaj, nem vállaljuk be, hogy egy csapatot kísérjen az a hajó.

Ennek több oka is van. A legkézenfekvőbb, hogy nem akarjuk, hogy a motor, éppen akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá, ne induljon be, azért, mert a parton nem öntöttük bele a szükséges Valvoline motorolajt, és így nem tudja biztosítani az elvárt működést. Ezt azonban be kell látni, hogy nem teljesen jogos, hisz a lámpa felgyulladása után azért nem áll még fenn annak a veszélye, hogy a következő alkalommal már ne tudjuk használni a hajót, hisz ilyenkor még van benne motorolaj, csak nem elég.

Ha azonban kevés egy motorban a motorolaj, akkor még a legjobb minőségű Valvoline is sokkal könnyebben fel fog forrósodni – hisz ugyanannak a motornak a hőmennyisége jóval kevesebb motorolajra jut – és sokkal gyorsabban fog elpárologni, felbomlani. Ezáltal ilyenkor már a megmaradt kevés motorolaj is sokkal gyorsabban fogy, és sokkal kisebb mértékben tudja elvégezni a dolgát.

Márpedig a dolga nem más, minthogy a motor épségét segítsen megőrizni, és hogy az egymásnak érő alkatrészek síkosítását, hűtését biztosítsa. Hogyha ebből az anyagból nincs elég, akkor az hamar a motor állapotának maradandó romlásához vezet, és jobb esetben is drága javítást, rosszabb esetben pedig a jövőben megbízhatatlan motort eredményez.

Ezért amikor valaki szól egy kurzus előtt, hogy a motorcsónak alacsony motorolajszintre figyelmeztető lámpája meggyulladt, általában az én dolgom az, hogy átkutassam a raktárt egy új, bontatlan üveg Valvoline motorolaj után. Ilyet mindig tartunk vészhelyzet esetére – legalábbis az első eset óta, amikor nem volt.

Akkor is én voltam benn a munkahelyen, akinek ezzel kellett foglalkozni, és aki meglepődve tapasztalta, hogy nincs mit a helyére tennünk. Ráadásul ez nem is egy olyan egyszerű dolog, amit bármelyik benzinkúton kapni lehet: nyilván egy egyszerű motorba való Valvolinet bármikor beszerezhetünk, de a speciálisan vízi járművek számára készül az már nehezebb kérdés. Ezért aztán a csoportunkat át kellett raknunk máskorra, nekem pedig online kellett utánanéznem, hogy merre tudok majd beszerezni ugyanolyan fajta Valovline olajt, mint ami nekünk kell.

Egy olyan motorolajbolt volt a találtak közt, ahol biztos voltam, hogy lesz, mert ők szemmel láthatóan nagyon sok fajta termékkel foglalkoztam. Meg is rendeltem a terméket a webshopon, de mivel az idő szorított minket, a futárszolgáltatást már nem is mertem bevállalni, hanem személyesen utaztam fel a munkaidőmben Pestre, hogy átvegyem egy olyan üzletben, ahol éppen raktáron volt.

Ezek után megtanultuk, hogy a megfelelő típusú motorolajból mindig kell raktáron lenni, és ha el is fogy, egyszerre legalább kettő üveg Valvolinet rendelünk. Ilyen formán a búvárkodni vágyóknak se kell ránk napokat várni egy-egy váratlan esetben, és mi is garantálni tudjuk, hogy minden a legnagyobb endben lesz a gyakorlás során.